Senior Medewerker Financiële Administratie

Home » Senior Medewerker Financiële Administratie
  • Opleidingsniveau mbo-4
  • Aantal uren 32 – 36 uur
  • Salarisrange €3.052 – €4.297
  • Lokatie Leiden
  • Kaart Bereken je reistijd

De afdeling Financiën binnen Hecht levert een belangrijke bijdrage om te zorgen voor een optimale dienstverlening op het gebied van publieke gezondheidszorg en veiligheid in de regio Hollands Midden. Ter versterking van dit team zoeken wij een nieuwe collega die samen met het huidige team de schouders eronder wil zetten om te zorgen voor een (verdere) optimalisatie van de financiële administratie. Per direct zijn we dan ook op zoek naar een

Senior Medewerker Financiële Administratie

Wat ga je doen?

Samen met je team (bestaande uit tien collega’s) ben je verantwoordelijk voor een optimale financiële administratie. Hecht is een organisatie met ca. 1400 medewerkers. We werken voor 18 gemeenten in de regio Hollands Midden. Hecht bestaat uit de Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD), de Regionale Ambulancevoorziening (RAV) en het Zorg- en Veiligheidshuis (ZVH).

De administratie voor de GGD, RAV en ZVH, is ingedeeld per resultaat verantwoordelijke eenheid (RVE). In deze functie ben je (mede-) verantwoordelijk voor het grootboek van de genoemde resultaatverantwoordelijke eenheden.
Jouw taken en verantwoordelijkheden bestaan o.a. uit:

  • Het uitvoeren van interne controles op juistheid, tijdigheid en volledigheid van het grootboek.
  • Beheren van het grootboek inclusief aansluiting van de sub-administratie met het grootboek.
  • Opstellen van specificaties tussenrekeningen en afstemmen met business control.
  • Het boeken van inkoopfacturen.
  • Het beheren van MVA.
  • Jaarrekening: je stelt de jaarstukken op en onderhoudt mede het werkdossier voor de controles van de accountant
  • Debiteurenbeheer.
  • Controleren BTW aangiften.
  • Het uitvoeren van bijbehorende administratieve taken.
  • Je bent aanspreekpunt voor collega’s betreffende financiële vraagstukken.
  • Zorgdragen voor inrichting en/of optimalisatie van financieel administratieve processen.

Je krijgt de mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan een breed scala van projecten en verbetertrajecten binnen en buiten de administratie. Een mooie kans om je verder te kunnen ontwikkelen en veel afwisseling in je werk!

Over het team

Iedereen binnen het team heeft zijn eigen werkzaamheden en verantwoordelijkheden maar we zijn boven alles een team en helpen elkaar om de financiële administratie nog beter op orde te krijgen en houden.

Het team bestaat uit tien medewerkers: drie senior allround medewerkers, twee medewerkers die zich richten op de crediteurenadministratie, twee medewerkers die zich bezighouden met de debiteurenadministratie en één collega die zich richt op de ritadministratie. Daarnaast hebben we twee collega’s met als aandachtsgebied het subsidiebureau. Het team wordt aangestuurd door de manager Financiële Administratie.

Wat breng je mee?

  • Je beschikt over mbo+ werk- en denkniveau (bijv. bedrijfsadministratie).
  • Je hebt minimaal drie jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • Je hebt een scherpe blik voor cijfers en kunt goed verbanden leggen.
  • Je bent enthousiast en initiatiefrijk.
  • Je hebt talent voor plannen en organiseren en werkt gestructureerd.
  • Schakelt makkelijk tussen verschillende werkzaamheden en processen.
  • Goede mondeling en schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse taal.
  • Je kunt zowel goed zelfstandig als in groepsverband werken.
  • Je bent klantgericht en kunt goed samenwerken.
  • Je bent integer, betrokken en beschikt over een “hands-on” mentaliteit. Goede kennis van MS Office, ervaring met AFAS is zeker een dikke pre!

Wat bieden wij jou?

Je komt terecht op een moderne werkplek in het centrum van Leiden. We zijn uitstekend te bereiken met het OV. Het team is informeel waarbij samenwerken aan verbetering voorop staat. We hebben korte lijnen met elkaar en helpen elkaar waar nodig. Daarnaast kun je rekenen op:

  • Een salaris, afhankelijk van jouw ervaring, minimaal € 3.052,- en maximaal € 4.297,- (functionele schaal 8) op basis van een 36-urige werkweek (salarispeil 01-10-2024 conform cao SGO).
  • Daarnaast ontvang je 17,05% Individueel Keuze Budget (waaronder 8% vakantiegeld, 7,55% eindejaarsuitkering en 1,5% overig) voor extra verlof, opleidingen of een fiets of je laat het als extra inkomen uitbetalen op een moment dat het jou uitkomt.
  • Hecht volgt de cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties (SGO) met een aantrekkelijk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder collectiviteitskortingen (o.a. op je zorgverzekering) en de ABP-pensioenregeling (twee derde betaalt de werkgever).
  • We starten met een jaarcontract. Hierna bespreken we graag de mogelijkheden tot verlenging.

Wil je solliciteren of meer informatie?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Anna Agous-Novikova (Hoofd Financiële Administratie) via telnr. 06-41 53 95 72.
Direct solliciteren? Graag ontvangen we je sollicitatie (cv en motivatiebrief) via de sollicitatieknop.

En verder belangrijk om te weten:

  • We sluiten deze vacature zodra we de juiste kandidaat hebben gevonden.
  • Het aanleveren van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) maakt deel uit van de procedure.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld, delen wel.

Ilse van der Hulst

Ilse van der Hulst

Solliciteren bij Hecht, zo werkt dat

Hieronder zie je in vijf stappen hoe je sollicitatie verloopt. Soms zijn er nog extra stappen, zoals een meeloopdag of een assessment. Dit vermelden we dan in de vacature of op een andere moment tijdens je sollicitatie.