Ben jij een organisatorisch talent met een passie voor zorg en veiligheid?
Dan is dit jouw kans om het verschil te maken in de dynamische wereld van de Meldkamer Ambulancezorg!
Binnen de Veiligheidsregio Hollands Midden werken de meldkamers van politie, brandweer en ambulance nauw samen om snel en efficiënt hulp te bieden. Hecht RAV Hollands Midden is daarbij verantwoordelijk voor de Meldkamer Ambulancezorg (MKA) in de regio Hollands Midden. En jij kunt een sleutelrol spelen in dit proces! De RAV zoekt namelijk twee gedreven collega’s voor de functie van
Uitgiftecentralist
Wat ga je doen?
Als Uitgiftecentralist ben jij de spil in de ambulancezorg. Jij zorgt ervoor dat ritten snel en efficiënt worden uitgevoerd door ze aan de juiste teams toe te wijzen. Je monitort de beschikbaarheid van ambulances in de regio en houdt de paraatheid van de rijdende diensten goed in de gaten. Mocht er extra capaciteit nodig zijn, dan zorg jij voor de opschalingsprocedures. Jij zorgt ervoor dat de ambulancezorg in de regio altijd optimaal verloopt, zelfs in de meest stressvolle situaties.
Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden:
- Plannen en initiëren van ambulancevervoer op een professionele manier en het optimaal verdelen van de beschikbare ambulances in de regio.
- Het alarmen en informeren van belangrijke functionarissen en instanties zoals politie en ziekenhuizen.
- Voorwaarden scheppen voor een vlekkeloze uitvoering van de ambulancezorg.
Wat breng je mee?
- Een mbo-3 diploma.
- Ervaring met digitale systemen en het verwerken van gegevens.
- Je bent communicatief sterk, hebt een scherp logistiek inzicht en je weet jouw werkzaamheden goed te organiseren.
- Je hebt inlevingsvermogen en bent een teamspeler die goed kan samenwerken.
- Stressbestendigheid is jouw tweede natuur en je bent een ster in plannen en organiseren.
- Je bent flexibel en hebt geen probleem met onregelmatige diensten (avond-, nacht- en weekenddiensten).
- Kennis van de regio (geografische kennis en sociale kaart) is een pre.
Wil jij werken in een dynamische omgeving met directe impact op de zorgverlening en waarbij geen dag hetzelfde is? Wil jij de zekerheid van onregelmatige diensten die perfect passen in jouw (privé) leven én heb jij het in je om de verantwoordelijkheid te nemen voor een snelle, efficiënte en veilige ambulancezorg? Dan is dit dé baan voor jou!
Wat bieden wij jou?
- Je komt terecht in een hecht en gezellig team waarbij openheid en werkplezier centraal staat en heel nauw wordt samengewerkt. Het team besteedt veel aandacht aan elkaar en ook veel aandacht aan je persoonlijke en mentale gesteldheid om optimaal te kunnen presteren.
- De RAV wil zich onderscheiden door een goed personeelsbeleid met aandacht voor vitaliteit en de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen.
- Een overeenkomst voor de duur van 12 maanden. Bij goed functioneren én een afgeronde opleiding hebben we de intentie om jouw tijdelijk dienstverband om te zetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- In samenwerking met de Academie voor Ambulancezorg bieden wij jou een opleidingstraject aan om je op te leiden tot Uitgiftecentralist. De opleiding duurt ongeveer 4 maanden. Tijdens deze opleiding wissel je theorie af met praktijklessen in de simulatiemeldkamer. Je wordt het gehele opleidingstraject begeleid door een praktijkbegeleider met kennis en ervaring van het vak. Uiteraard ben je ook welkom om te solliciteren wanneer je dit diploma al hebt. Voor meer info over de opleiding klik hier.
- Je salaris bedraagt maximaal € 3.658,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (FWG 40 conform cao Ambulancezorg) met een eventuele uitloop via een toelage conform FGW 45 (max. € 4.015,-). Daarnaast ontvang je 8,33% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering. Tevens kennen we een gunstige pensioenregeling bij het ABP!
Wil je reageren of meer informatie?
Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan de functie-eisen en herken je jezelf in het gevraagde profiel? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren! Jouw cv en motivatiebrief ontvangen wij graag uiterlijk 25 maart 2025. Solliciteren kan via de sollicitatiebutton.
Voor nadere informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Rianne Zwart-Knecht, Teamleider MKA. Via tel.nr 06-39 30 84 21 of via e-mail RZwart@ravhm.nl
En verder belangrijk om te weten:
- Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur.
- Een meeloopdag maakt onderdeel uit van de procedure. Zo krijg jij meteen een goede indruk van wat de functie inhoudt. De datum hiervoor plannen we in overleg in. Klikt het wederzijds, dan volgt er een sollicitatiegesprek.
- De sollicitatiegesprekken staan gepland op 3 en 9 april.
- Een assessment kan eventueel onderdeel uitmaken van de procedure.
- Het aanleveren van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) maakt deel uit van de procedure.
Meer over Hecht RAV Hollands Midden
De RAV maakt onderdeel uit van Hecht. Hecht werkt voor 18 Gemeenten in de regio Hollands Midden. Bij de RAV werken 280 medewerkers in de rijdende dienst. Daarnaast zijn er ca. 40 medewerkers op de meldkamer (Den Haag) en ongeveer 20 medewerkers bij het stafbureau werkzaam. Zij leveren allemaal een bijdrage aan het verlenen van goede ambulancezorg aan de bewoners van de regio Hollands Midden.
De centralisten van de Meldkamer dragen 24/7 zorg voor een snelle en adequate hulpverlening bij noodgevallen en leveren zo een bijdrage aan de veiligheid. Zij bedienen de regio Hollands Midden, het gebied tussen de 4 grootste steden van het land met in totaal 770.000 inwoners. De meldkamer is verantwoordelijk voor de uitvraag en afhandeling van 112 meldingen en voor de aansturing van eenheden op straat. Daarnaast ondersteunt de meldkamer de hulpdiensten bij grootschalig optreden bij rampen en ook bij grote evenementen. De meldkamer coördineert ambulancezorg en planbaar (niet-spoedeisend) ambulancevervoer.